۶ نکته که باید برای شروع کسب و کار (تجارت) موفق بدانید | 25 تير 94
نوشته شده توسط : کسری

رمز تاجرین موفق و ثروتمند و آغاز تجارت بی نقص

  • رمز تاجرین موفق و ثروتمند و آغاز تجارت بی نقص

    دوره ی حاضر، زمان بسیار خوبی برای آغاز کار آزاد و راه اندازی تجارت شخصی است. البته شرایط فعلی نامطلوب اقتصادی سبب سخت تر شدن شرایط شده است و شما را به چالش خواهد کشید ولی این بدین معنی نیست که نمیتوانید تجارت جدید و موفقی را آغاز کنید. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که صاحبان تجارتهای کوچک مرتکب میشوند اشتباه گرفتن “اشتیاق به کار” با “هوش تجاری” است. در این مطلب قصد داریم ۶ مورد که رعایت آنها برای شروع یک تجارت موفق ضروری هستند را بیان کنیم.

    علاقه داشتن و هوش تجاری را اشتباه نگیرید

    ممکن است واضح به نظر برسد، ولی در حقیقت اینطور نیست. قطعا فردی که قصد راه اندازی و ایجاد شرکت و یا تجارتی را دارد، نسبت به انجام آن کار دارای علاقه و اشتیاق است و این وجه تمایز اکثر افرادی است که وقت و انرژی خود را صرف داشتن تجارت شخصی کرده اند ولی داشتن اشتیاق کافی نیست. نباید علاقه را با هوش تجاری اشتباه بگیرید.

    هر تجارتی از دو بخش تشکیل شده است:

    1. بخشی که شما نسبت به انجامش علاقه دارید و عشق به آن باعث شروع کار شده است.
    2. سایر موارد! نظیر استخدام کردن یا اخراج کردن، رسیدگی به امور، تبلیغات و هر چیزی که به مورد نخست مربوط نباشد.

    اگر میخواهید تجارتتان برای مدت طولانی برپا باشد، باید علاوه بر شرط نخست، مورد دوم را نیز یاد بگیرید. در واقع گزینه ی دوم است که شما را به یک تاجر موفق تبدیل خواهد کرد.

    هوش تجاری و علاقه مندی

    ظرفیت ها و موج حرکت را زیر نظر بگیرید

    برای موفق شدن در تجارت، باید بین “مناسب بودن” و “متفاوت بودن” تعادل برقرار کنید. با وجود رقابت تنگاتنگ و فشرده در محیط بازار، مهم است که بتوانید ظرفیت های خالی را پیدا کنید. ظرفیت خالی جایی است که سایر رقبای شما در آن حیطه قوی نیستند. برای مثال یک فرد شیوه ی تبلیغاتی بیلبورد را انتخاب میکند چراکه سایرین کمتر از این روش استفاده میکنند.

    همچنین، باید نسبت به موجهای موجود در بازار حساس باشید. اگر کسی نسبت به چیزی خبری منتشر میکند، شاید دلیل خوبی برای آن داشته باشد. سعی کنید ارتباط خود را با دیگران حفظ کنید.

    اگر تجارت شخصی دارید، باید حضور قوی در حوزه آنلاین داشته باشید

    امروزه مردم بیشتر از اینکه وقت خود را صرف تماشای تلویزیون کنند، صرف وبگردی و گشت و گذار در اینترنت میکنند. شما باید جایی حضور داشته باشید که چشم مردم (و مشتری) در آنجاست و اگر توجه بسیاری از مردم به اینترنت است، پس باید در این حوزه حضور داشته باشید.

    دقت کنید که نیازی نیست حضور خیلی خاص و یا منحصر به فردی فضای آنلاین داشته باشید. کافی است خوب باشید. یک سایت خوب، فعالیت خوب در شبکه های اجتماعی و بازاریابی خوب.

    از تکنولوژی بهره ببرید

    تکنولوژی هم میتواند دوست شما باشد و هم رقیب شما، پس چه خوب است که بتوانید از آن به عنوان یک دوست بهره ببرید. میتوانید در قالب ساخت یک نرم افزار، اپلیکیشن موبایل، ابزارکهای ویندوز، برنامه های تحت وب، بازی و یا هرچیزی که مربوط به تکنولوژی است از آن استفاده کنید تا از رقیبان پیشی بگیرید.

    برای نمونه صرفا خرید یک نرم افزار و یادگیری اصول اولیه ی کار با آن کافی نیست، به صورت کامل آن را یاد بگیرید و از نقاط قوت آن برای پیشرفت خود استفاده کنید.

    پیشرو و رهبر بودن

    پیشرو نباشید و در خط مقدم قرار نگیرید!

    مخصوصا در شروع کار و زمانی که در حال یادگیری و سبک و سنگین کردن مسایل مختلف هستید، پیروی کردن از رقبای موفق بسیار بهتر از پیشرو بودن است. نیازی نیست در شروع کار چیز بزرگی اختراع کنید و یا نشان تجاری خاص و بزرگی شوید. در شروع کار احتمال خطا به دلیل تجربه ی کم بسیار زیاد است. بنابراین ابتدا از دست سایر رقیبان یاد بگیرید و سنجیده عمل کنید. یاد بگیرید که چه روشی جواب میدهد و همان روش را بکار بگیرید. با کسب تجربه، بعدا میتوانید ایده های بزرگ را عملی کنید، ولی نه در شروع کار!

    و در ضمن، بخاطر داشته باشید که بسیاری از افراد میتوانند به صورت رایگان به شما کمک کنند. برای مثال اگر جشنواره ای برگزار شود، حتما شرکت کنید. داوران و هیات بررسی، تمام شرکت کنندگان را بررسی کرده و به آنها امتیاز میدهند. میتوانید به رایگان از نقاط ضعف و قوت خود باخبر شوید. همچنین از وب سایتها، مجلات و کتابها برای پیشرفت کمک بگیرید. شبکه های اجتماعی نیز برای نظر سنجی و دریافت بازخورد به صورت رایگان بسیار مفید هستند.

    قدرت تبلیغات و مارکتینگ را دست کم نگیرید

    اگر در بخش بازاریابی و تبلیغات ضعیف باشید، هرکاری که کرده اید بی نتیجه خواهد بود. حتی اگر بهترین محصولات را ارائه دهید، تازمانی که نتوانید آنها را به فروش برسانید، موفق نشده اید. در مطالب بعدی در خصوص مارکتینگ و بازاریابی نکات بیشتری را بیان خواهیم کرد تا با رعایت آنها بتوانید تجارت نوپای خود را تثبیت کرده و به سمت موفقیت بیشتر قدم بردارید.





:: برچسب‌ها: خواندنی , مطالب جالب , سایت تفریحی , جک , عکس جالب , اخبار روز , تازه های تکنولوژی , وبلاگ ایرانی , اس ام اس ,
:: بازدید از این مطلب : 1008
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 تير 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








بک لینک بک لینک